lørdag 9. februar 2008

Dårlig start på året...

Ja, i januar var jeg så heldig at jeg pådro meg en forstuving i håndleddet, som førte til at jeg hverken fikk trent eller spilt basketball på ca to uker.

På tirsdag den 5/2 var Sandvika vgs. på Norefjell, og så uheldig som jeg var klarte jeg å grave skien ned i snøen som førte til at jeg mistet balansen, og når det ene foten står helt stille og resten av kroppen roterer rundt så er det nødt til å gå dårlig. Jeg trodde selv at det ikke var så ille som det skulle vise seg å være, men når jeg så på kneet og så at den venstre siden av mitt høyre kne hadde hovnet opp med nesten 4-5 cm så skjønte jeg at noe var galt.

Vi dro rett til legevakten på Bærum Sykehus etter jeg kom tilbake, og utrolig nok slapp vi å sitte der i flere timer, som man vanligvis gjør her i Norge. Når vi satt og ventet på time var det en mor og en sønn som ble innkalt, og så sløv som hun var klarte hun å dulte rett bort i benet mitt. Det får meg til å lure hvor forbanna sløve og ukonsentrerte folk kan være, når jeg sitter der i rullestol så klarer hun fortsatt ikke å gå rundt uten å treffe meg...Etter en liten stund fikk vi tatt røntgen og vi fikk også en lege til å se på kneet. Heldigvis var det ingen brudd, men legen mente at det var for hovent til at han turte å kjenne etter hva som var galt, for det ville være uutholdelig for meg. Jeg ventet fra tirsdag til fredag før jeg dro til min egen fastlege, som også er en ekspert på ben og kneskader. Han sa at jeg nesten hadde revet av et leddbånd og at det var stor fare for at menisken har blitt ødelagt, som betyr at jeg må operere kneet og gå på krykker i flere mnd fremover!

Så oppsumert har dette året vært helt elendig for min del, og hvis det faktisk viser seg at menisken er ødelagt så tror jeg det tar lang tid før jeg er tilbake for fullt.

Mathias~

1 kommentar:

Niklas sa...

Kjipe greier det Mathias, du fikk ikke fullført basketturneringen på skolen heller! Det viser bare en ting: basketspillere skal ikke stå på ski midt i sesongen. Ellers syntes jeg det var et fint innlegg, so keep up the good work så kommer jeg kanskje tilbake for å lese mer!